Handlowiec i marketing
3 min read
Dobry handlowiec
Zadania handlowca są rozpięte na cały zakres różnorodnych działań. Nic w tym dziwnego, ponieważ dobry handlowiec musi dopasować swoje działania do konkretnego klienta. Ogromna wiedza to podstawa do bycia dobrym handlowcem. Co jeszcze jest potrzebne do tego żeby sprzedawać? Odpowiednie cechy charakteru. Formułowanie jasnych komunikatów, dobra organizacja pracy są tymi cechami, które zna każdy handlowiec i rekrutujący. Dobry handlowiec powinien umieć wykorzystać swoją wiedzę w praktyce, dbać o klienta i rozmawiać z nim, w jego języku. Ale to tylko podstawy, co jeszcze powinien umieć?
Dobry handlowiec wie, że musi wyrobić pewne cele dla firmy. Codziennie realizuje określoną ilość sprzedaży. Dzięki temu uzyskuje wyniki, efekty i rezultaty. Taki handlowiec nie musi martwić się o awans zawodowy, ponieważ jest zorientowany na cel. Tylko cele prowadzą sprzedaż do wyprzedzania konkurencji i budowania sieci klientów. Klienci ci powracają i polecają daną firmę dalej i dalej. Dlatego zadbaj o odpowiednie cele jako handlowiec.
Osiąganie długoterminowych rezultatów świadczy o tym, że dobry handlowiec jest wytrwały. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, ma ogromną motywację do nauki i eksperymentowania w praktyce. Wytrwałość prowadzi na wyżyny sprzedaży. Buduje największe biznesy i pozwala firmom utrzymać się na długie lata na rynku.
Elastyczność, czyli dostosowanie się do konkretnego klienta, to też podstawa działania dobrego handlowca. Umiejętności komunikacyjne i budowanie relacji z klientem są dzisiaj umiejętnościami bardzo cenionymi w biznesach.
Komunikacja z klientem prowadząca do sprzedaży
Obsługa klienta i sprzedaż to dwa podstawowe działy marketingu. Klienci maja wymagania takie jak zawsze, jednak jest coś do odkrycia w latach 2021 i 2022. Być może nie będzie to Ameryka ale może być mała wyspa. Z czym wiąże się sprzedaż? Jaki rodzaj komunikacji będzie najbardziej optymalny dla klienta? Nie martw się ty też zyskasz na komunikacji z klientem.
Klienci nie chcą już sloganów zachęcających do zakupu. Nie chcą też wychwalania ofert. Chcą natomiast konkretnych statystyk i odpowiedzi. Jednocześnie chcą być traktowani jak partnerzy, a nie jak klienci, których trzeba obsłużyć i w zasadzie tyle, a może raczej dostarczyć im produkt i już.
Sprzedaż jest procesem, składa się na nią wiele czynników. Jednak to właśnie komunikacja z klientem, która jest złożoną formą, oddaje sens sprzedawania. Wartość jest tym czego szukają klienci: czy to jakości, czy materiału, czy koloru, czy wyników, czy wydajności, wszystko wiąże się z otrzymywaniem wartości. Klient, który mówi, daje też podstawy do dalszego rozwoju biznesu. To on wytycza ścieżki prowadzenia nowych ram produktu.
Produkty zazwyczaj same się nie robią. Są rozwijane w kontakcie z klientami. Sygnalizowanymi przez nich potrzebami i wartościami. To klient pokazuje inną perspektywę widzenia działań, produktów, komunikacji, informowania o produkcie, dostarczania usług i produktów. W dużej mierze biznes rozwija dzięki klientom, którzy budują relacje.